mandag den 22. april 2013

Lars Erling Dales didaktisk trekant


Lars Erling Dales didaktiske trekant tilpasset vores produkt.


Hvorfor: Vores teori er meget idrætsbestemt, da motion og sundhed er blevet meget vigtige værdier i hverdagen. Som tidligere beskrevet i bloggen har vi fundet teori om, kropsbevidsthed, kropserfaring og de tre faser i den motoriske læringsproces. Derudover får vi noget teori omkring læringsprocesser, og dannelse der omhandler fagene pædagogik og DKK, og noget teori til den del af vores motionsvideo der fokuserer på puls.

Hvad: Vi mener, at antallet af overvægtige børn og unge er steget, og vil derfor give dem et redskab til en fysisk aktivitet.  Vi har lavet en motionsvideo for at give brugerne en mulighed for at motionere i en 20 minutters tid i fællesskab, selv når vejret er dårligt. Det kræver ikke meget plads, at udføre de øvelser i videoen. Derudover kan det være, at SFO’en og brugerne måske bliver inspireret til, at lave deres egen motionsvideo.

Hvordan: Vi udfører vores produkt i praksis, ved at besøge en SFO i Hillerød og afspille motionsvideoen for børnene. Derved kan vi observere vores produkt brugt i praksis, og se hvordan videoen bliver modtaget af børnene. Målet for vores produkt er at give brugeren en mulighed for anderledes og sjov motion, så de bliver aktiveret fysisk.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar