mandag den 15. april 2013
Refleksioner fra dagens undervisning.
''Paradoksalt nok er der en tendens til, at børn mangler kompetencer, der gør dem i stand til at forholde sig analytisk og tolkningsmæssigt til film, - f.eks. i forhold til genrer, fortælleforløb, æstetisk, filmsprog og dramaturgi. Dermed mangler de evnen til på sigt at kunne begå sig kritisk og bevidst i forhold til det enkelte medie såvel som det samlede medielandskab. Kort sagt: De skal have medieforståelse. (s. 52 pædagogers arbejde med sprog og billeder)
Vi har i gruppen reflekteret og diskuteret det ovenstående citat, og vi mener at børn skal kunne skelne mellem film og virkelighed. Det er noget de skal lærer eftersom vores hverdag bliver mere og mere mediepåvirket, dette er ikke noget de skal lære fra fødslen, da fantasi også er vigtigt i individets udvikling.
Vores produkt, er et medie hvor vi deltager på dvd, så ved den fremvisning hvor vi afprøver produktet, kan børnene få en virkeligheds opfattelse, da vi både står overfor børnene som personer, men også som deltagere i en video.
Igennem denne process gør vi os didaktiske tanker om børnenes læring, og vi går samtidig igennem en æstetisk læringsproces. Vi kan dermed konkludere at vi producerer et produkt, som børnene modtager, i form af vores motionsvideo
.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Gode refleksioner - vi synes i har nogle gode tanker omkring jeres produkt, ser ud som om i tænker børne-højde! Vi vil helt vildt gerne se jeres motionsvideo, vi glæder os til et link :o). Hilsen gruppe 3.
SvarSletDet er rigtig godt fordi I uddyber jeres overvejelser og redegører for jeres produkt. I skriver meget om, hvilke tanker I har gjort og vi glæder os til at se jeres færdige produkt. SPÆNDENDE! :D
SvarSlet